Za nami kolejny, już szósty, Kwartalnik Biznesowy Politechniki Warszawskiej. Tym razem spotkaliśmy się w siedzibie CEZAMAT-u. Obok cyklicznego spotkania prodziekanów ds. rozwoju z protektorem Adamem Woźniakiem odbyły się warsztaty z firmą Fasing, a także warsztaty z ochrony własności intelektualnej i jej komercjalizacji na PW.
W ramach Kwartalnika odbyły się, już tradycyjnie, warsztaty z firmą. Tym razem rozmawialiśmy z prezesami i inżynierami z Grupy Kapitałowej FASING S.A. To największa w Europie Środkowej i jedna z największych na świecie firma produkująca łańcuchy dla przemysłu górniczego, rybołówstwa, energetyki, przemysłu cukrowniczego, cementowego i drzewnego. Działa we wszystkich głównych segmentach rynku światowego, a z jej wyrobów korzysta ponad 4000 podmiotów. Firma, z którą kontakt nawiązaliśmy podczas ostatniego Międzynarodowego Salonu Przemysłu Obronnego, przygotowała dla nas listę swoich problemamówtechnologicznych. W odpowiedzi zorganizowaliśmy spotkanie z 12 reprezentantami zespołów badawczych Politechniki, którzy przedstawili swoje propozycje rozwiązań.
Pierwszy etap naszej współpracy okazał się sukcesem. Na sześć zgłoszonych przez Fasing tematów nasi naukowcy odpowiedzieli na wszystkie z nich. W celu konkretyzacji dalszych prac umówiliśmy dwa spotkania w siedzibie firmy na Górnym Śląsku, aby eksperci Politechniki mogli na miejscu zorientować się w jej dokładnych potrzebach. Centrum Innowacji PW zapewni transport i wsparcie organizacyjne.
Prodziekani w nowej roli
Podczas Kwartalnika odbyło się również spotkanie prodziekanów ds. rozwoju z prorektorem Adamem Woźniakiem i dyrektorem Centrum Innowacji PW Piotrem Dardzińskim. Wzięło w nim udział piętnastu reprezentantów wydziałów. Omówiliśmy nadchodzące wydarzenia oraz plany Centrum Innowacji na 2025 rok. Zaprezentowaliśmy również garść statystyk dotyczących poziomu ochrony IP i jej komercjalizacji na Politechnice Warszawskiej w podziale na wydziały.
Ale to nie wszystko. Po spotkaniu z rektorem Woźniakiem zaprosiliśmy wszystkich prodziekanów na warsztaty z komercjalizacji. To prawdopodobnie pierwsza taka sytuacja na polskich uczelniach gdy tylu prodziekanów odpowiedzialnych za rozwój i komercjalizację poznawało zasady sprzedaży metodą Sendlera. Ta amerykańska metodyka polega przede wszystkim na tworzeniu relacji między kupującym i sprzedającym. Tak, aby łatwiej było zrozumieć wzajemne potrzeby i zakończyć negocjacje obopólnym sukcesem.
Z pracownikami CEZAMAT-u o komercjalizacji
Dla pracowników CEZAMAT-u zorganizowaliśmy również szkolenie z ochrony własności intelektualnej i procesu komercjalizacji na Politechnice Warszawskiej. Pracownicy Centrum Innowacji opowiadali o wsparciu, które można u nich uzyskać oraz o działaniach, które prowadzą, aby zwiększyć komercjalizację. Zachęcali uczestników spotkania do udziału w programie akceleracyjnym i korzystania ze wsparcia naszych rzeczników patentowych.
Kolejny Kwartalnik Biznesowy odbędzie się 31 stycznia 2025 roku.
NEWS